BBDO Tijdelijke krijtcampagne Leuven

De Uitdaging

De gemeente Leuven in België benaderde BBDO om het isoleren van woningen onder de aandacht te brengen. Wanneer er veel woningen geïsoleerd worden, bespaart dit uiteindelijk veel geld. BBDO bedacht het concept en de tekst en MANS Urban Exposure heeft de opdracht aangenomen. Een grote uitdaging was dat de opdracht in de namiddag klaar moest zijn i.v.m. een markt op het plein. Daardoor wisten we dat er weinig tijd was om deze immense krijtcampagne aan te brengen.  

MANS Urban Exposure - Tijdelijke krijtcampagne BBDO Leuven België (3)
MANS Urban Exposure - Tijdelijke krijtcampagne BBDO Leuven België (7)

Onze aanpak

Allereerst brachten we van tevoren een bezoek aan de stad Leuven. Daar hebben we het Ladeuzeplein bekeken en alle maten opgemeten. Natuurlijk brachten we ook eventuele obstakels in beeld. Op basis van de afmetingen maakten wij een ontwerp.

Vrijdag in de namiddag zijn wij gestart met het uittekenen van de spreuk. Volgens de planning zouden we ook al gaan starten met het aanbrengen van de tijdelijke krijtcampagne. Regen schopte onze strakke planning echter in de war. Uiteindelijk zijn we de volgende ochtend om vijf uur gestart om de deadline alsnog te halen en de opdracht netjes af te leveren. 

MANS Urban Exposure - Tijdelijke krijtcampagne BBDO Leuven België (8)

Het resultaat

De opdracht is uiteindelijk geheel naar wens uitgevoerd. Tijdens het uitvoeren van deze campagne maakte onze camera opnames. We hadden de camera geplaatst in de toren van de Universiteitsbibliotheek, gelegen aan het Monseigneur Ladeuzeplein. Van de opnames is een toffe time-lapse gemaakt. Deze film én de vele foto’s zijn gedeeld via verschillende mediacampagnes. 

Iets voor jou?